Royal-Silk-Holidays

More articles by »
Posted by:
Tags: , , ,

“Va trebui sa iei BTS (Bangkok Sky Train) ca sa ajungi dimineata la cursurile de masaj de la Wat Po”, mi s-a spus inainte sa plecam din tara. Nicio problema, nu parea ceva complicat. Dar asta era in Bucuresti.

La fata locului

In Bangkok mi-am schimbat insa parerea. In primul rand, pentru ca pe harta nu apare nicio linie de BTS care sa duca de la statia Nana, unde este hotelul nostru, Radisson Suites Bangkok Sukhumvit, pana la Wat Po. Pe de alta parte, este trasat si Chao Praya, ceea ce ma facea sa banuiesc ca va fi nevoie sa iau vaporul. Nu am avut mult timp la dispozitie ca sa ma dezmeticesc. Am ajuns joia, la 3 dupa-amiaza si a doua zi, la noua dimineata fix, trebuia sa fiu la cursuri. Seara, am intrat intr-o statie de metrou, dar nici macar nu mi-am dat seama cum se iau biletele. Erau cozi in doua parti. M-am panicat nitel, deja calculam la ce ora ar trebui sa plec ca sa nu intarzii, dar Catalin m-a sfatuit sa iau un taxi si plasa asta de siguranta m-a mai calmat putin. Din pacate, am fost nevoita sa renunt la gandul asta cand mi s-a spus ca, din cauza traficului nebun, este mai sigur BTS – ul decat automobilul.

Prin Bangkok cu sky train-ul si vaporul

M-am inarmat cu o harta a Bangkok-ului, cu una a BTS-ului, am intrebat pe la receptie, mi-am notat reperele si mi-am desenat traseul. Iata cum stau lucrurile: in Bangkok sunt doua linii de sky train: linia Sukhumvit de la Soi Bearing la Mo Chit, pe care ne aflam noi, si linia Silom, de la Wongwian Yai la National Stadium. Cele doua se intersecteaza la statia Siam. Ca sa ajung la Wat Po, de la statia Nana merg trei statii pana la Siam si, de acolo, alte cinci pana la Saphan Taksim. Drumul nu se termina aici pentru ca, de la Saphan Taksim, iau vaporul pana la statia Ta Tien. Ca sa ajung la 9 dimineata trebuie sa plec la 7.30.

BTS (Bangkok Sky Train): primul pas

Fiind doar doua linii, nu este greu sa te deplasezi. Identifici imediat statiile, mai ales ca sunt notate inclusiv pe cartelele de acces. Acestea se cumpara de la un tonomat, nu au un pret fix si platesti in functie de distanta pe care o parcurgi. Apesi butonul cu numele statiei la care vrei sa ajungi si introduci suma, in monede, scrisa in dreptul lui. Daca nu ai monede, sunt ghisee de unde faci rost de maruntis (eu am platit 35 THB). Sa nu uit: pastreaza-ti cartela la indemana pentru ca vei avea nevoie de ea la iesirea de la statia de tren. Statiile sunt anuntate si in thailandeza si engleza. Asta a fost partea cea mai usoara a calatoriei.

Chao Praya Express Boat: pasul doi

A fost usor sa ajung si in locul de unde urma sa iau vaporul, care este chiar la iesirea din statie, dar am pierdut mult timp pana sa urc in vapor. La intoarcere, de pilda, la ora 16.30 cand am terminat cursurile de masaj thailandez, era o coada de cativa metri pe trei randuri pentru vapor (dimineata este mai liber, dar in weekend circula mai rar). Am asteptat aproape o ora pana sa ajung in fata, apoi pana sa vina vaporul care mergea in directia buna. Daca nu stii exact in ce directie trebuie sa o iei, intreaba inainte. Cand vine vaporul este o totala nebunie, iar daca ceri informatii celor din personal, iti vor raspunde la orice “yes, yes!” De doua ori am avut norocul sa prind cursa pentru localnici (15 THB), in rest am mers cu cea turistica (Chao Praya Tourist Boat, cu 40 de THB).

Pierduta prin Bangkok

Iata-ma la finalul ultimei zile de curs, cand ma indrept victorioasa spre hotel cu atestatul in mana. Cat am fost astazi la curs, Catalin si Vladimir s-au mutat la un alt hotel, cu taxiul, la Ramada Plaza Menam Riverside. Eu am prins curaj si de dimineata le-am spus ca voi ajunge singura la hotel. Am la mine o adresa printata si harta. Dar nu am bani in plus sau telefon (aseara am descoperit ca nu pot apela de pe telefon, pot sa primesc doar sms-uri). Ca de obicei, cobor din vapor la Saphan Taksim, si Supa, colega mea de curs, ma insoteste pana la strada  Charoenkrung si apoi ne despartim . Este simplu, o tin tot inainte pe Charoenkrung si, dupa ceva timp, dau de hotel. Problema este ca tot merg si hotelul nu apare. Stiu doar ca ma aflu pe strada buna, dar numarul la care se afla hotelul este descurajant: eu sunt pe la 40 si trebuie sa ajung la… 2074. Incepe sa devina ciudat. Intreb doi oameni, dar o adresa in limba engleza nu le spune nimic localnicilor. Unul dintre ei imi spune sa merg tot inainte si, intr-adevar, ajung la un loc care se cheama Ramada Residence. Este un inceput, dar nu vad niciun hotel. Mai merg ceva si ajung la o intersectie unde, conform hartii, se afla hotelul. Si aici… chiar vad negru in fata ochilor! In fata mea se ridica un hotel urias, de cinci stele, dar totusi, nu este Ramada. Opresc o tanara foarte sic, care vorbeste engleza, si-mi spune sa mai merg putin pentru ca tinea minte ca a vazut hotelul asta cu o zi inainte. Mai mult alerg urmatorii 200 de metri. Sunt de-a dreptul panicata. Daca hotelul nu va fi aici, nu stiu incotro sa o iau. Dar este aici – Ramada Plaza Menam Riverside, cel mai mare si mai frumos hotel din viata mea!

Pregateste-ti lectiile pentru Bangkok

• De fapt, drumul nu este deloc complicat. Nu mergi decat pe o singura strada – Charoenkrung –  tot inainte. Am fost indusa in eroare de adresa pe care o aveam si de harta. De aceea iti dau un sfat: ca sa vizitezi si sa te deplasezi relaxat in Bangkok trebuie sa ai o harta buna la tine. Daca le arati o adresa scrisa, oamenii s-ar putea sa nu te ajute pentru ca nu ne inteleg caracterele. O harta clara, cu repere foarte cunoscute iti va fi de ajutor atunci cand intrebi incotro sa o iei. De pilda, mi-ar fi fost de o mie de ori mai simplu sa intreb de Asiatique, un foarte popular centru de shopping si de restaurante, aflat la maxim cinci minute de hotel, dar nu stiam lucrul asta.
  • Ironia a fost sa nu mai pot primi mesaje pe telefon chiar din acea zi. Pe la ora pranzului am primit un sms in care Catalin imi spunea ce camera avem la hotel, dar dupa aceea mi-a mai trimis unul (pe care insa nu l-am mai primit) in care-mi scria ca, la fiecare jumatate de ora, sunt vapoare de la Saphan Taksim la hotel – un serviciu gratuit de transfer pus la dispozitie de hotel.

About the Author

0 Comments

Be the first to comment!