Royal-Silk-Holidays

Experiente

29/01/2016

“Mami, mami avem cea mai urâtă casă de pe insulă!”

More articles by »
Posted by:
Tags: , ,
Mami, mami, avem cea mai urata casa de pe insula

Mi-a spus Vladimir după ce am închiriat, cu inima strânsă, o căsuță din Chaloklum. “Trebuie să mai schimbăm prin ea ceva și poate o să fie mai frumoasă”.

Casa, în sine, nu are nicio problemă. Este nouă, curată, îngrijită, dar nu se află într-un resort de bungalow-uri sau de case turistice, ci într-un port pescăresc, lângă o baltă, cu câteva magazii și alte minunății de jur împrejur, iar locul dictează prima impresie. Lângă ea, mai este una, neterminată. Totuși, la doar 20 de metri sunt case de închiriat care arată civilizat, suntem la 5 minute de mers pe jos de centru, de un magazin 7/11 și la doar alte cinci minute de un loc superb, Belvedere, în care îmi beau cafeaua având o super-panoramă a insulei.

Cum am ajuns aici? Simplu: insula (după cinci ani, am revenit pe Koh Phangan) e plină, iar în Chaloklum nu am găsit deloc locuri de cazare (nu pun la socoteală cele două variante, de 30.000, respectiv 40.000 de bahți/ lună care ar fi fost o gaură prea mare în buget). Așa că am mers pe mâna unei localnice care ne-a dus într-un loc în care nu ne-am fi oprit nici măcar în trecere, la două case goale. Am fost întâmpinați de doi câini deloc prietenoși, în timp ce găinile și cocoșii își vedeau liniștiți de treabă. “WI-Fi”, mi-a spus ea pe un ton triumfător, de parcă scotea asul din mânecă.

Am plecat pleoștită după bagajele pe care le lăsasem la hotelul la care am înnoptat, iar la întoarcere am văzut lucrurile schimbându-se sub ochii mei. Pe șosea am dat de niște bărbați care trăgeau un cablu la casă (cablul de internet, am aflat după câteva minute). În casă și în jurul ei, agitație mare: puneau saltele, plase de țânțari, a fost adus un ventilator. Au urmat: dulap, frigider, aragaz, butelie, prosoape. Apoi, a fost instalat și routerul. Privind mai atent, am văzut ca bazinul de la toaletă era sigilat, la fel prizele erau nou-nouţe. Totul este nou. Suntem primii clienți ai familiei şi am fost primiţi bine, cu entuziasm (deocamdată au o casă, cea în care stăm, și acum o termină pe cea de lângă ea, încep să-şi aranjeze şi să cureţe terenul, plantează copaci; sunt sigură că, în câţiva ani, locul va arăta bine). Sunt oameni inimoși, prietenoși, iar fiul, Mister Mee, ne ajută cu orice.

Am ajuns aici din nouă motive: pentru că nu aveam unde merge și datorită unui calcul simplu – decât să luăm super-vila de la Belvedere, luxoasă, cu două dormitoare, și priveliște superbă asupra insulei, cu 40.000 de bahți/ lună, am preferat căsuța asta cu 10.000 de bahți/ lună şi să mă bucur de priveliștea de la Belvedere cu prețul unui mic dejun și al unei cafele, iar restul de bani sî meargă pe mâncare bună și masaj thailandez. Eu zic că e un compromis bun.

Acum, avem cățeii noștri, care nu se mai dezlipesc de casă (unul dintre ei zgârie la ușă ca să intre noaptea în casă). Desigur, au zilnic porția lor de mâncare pe care o primesc din mâna lui Vladimir. Cocoșii ne trezesc dimineața. Ajungem în câteva minute pe plajă și proprietarii sunt oameni tare cumsecade. Nu sună atât de rău, nu?

About the Author

0 Comments

Be the first to comment!