Royal-Silk-Holidays

More articles by »
Posted by:
Tags: , , , ,

Noii mei prieteni din Koh Bulone mi-au aratat ca viata poate fi in permanenta traita  pe ritm de cha cha.

Foto: Adina Branciulescu

Polonezul Maciek

Cat Jack  a fost plecat la Hat Yay sa-si aduca de la aeroport niste prieteni din Suedia care-si petrec aici sarbatorile, am ramas in compania adjunctului sau, a blandului si bunului Maciek. Incetul cu incetul, am descoperit omul din umbra “maestrului” si am sfarsit prin a-i adopta filozofia lenta de viata: “Cha, cha, my friends, cha cha” (“Incet, prieteni, incet”). Apoi isi ridica palmele intr-un gest de domolire si completeaza cu formula magica: “We have time, my friends, we have time.” Acum doua zile, in timp ce ne jucam cu Vladimir pe plaja, un turist grabit si nervos ne-a spus repede ceva si a plecat la fel de agitat. Ne-am dat seama ce-l nemultumea  doar dupa vreo 30 de minute: venise pe Bulone fara rezervare si nu gasea locuri libere. Omul ne-a agresat cu atitudinea lui, iar noi nu am avut nici prezenta de spirit, nici cha-cha-ul lui Maciek ca sa-l calmam si sa-i spunem ca sunt cel putin 30 de bungalouri libere. Pacat de el!

Maciek, omul care castiga timp

Pe Maciek nu l-am vazut niciodata grabit. In curand o sa plece in Cambodgia, studiaza harta cand si cand, dar calatoria apropiata nu-l scoate din ritmul lui lenes. Cateva zile a incercat sa ne convinga sa mergem la Bangkok cu trenul, in loc sa luam avionul. Motivele invocate: ai ventilator, sunt oameni cu care poti vorbi, vagon restaurant, faci poze, bei whiskey… Calatoresti o noapte, dar e placut si nu ai de ce sa te grabesti. Cat i-a lipsit “seful”, ne-a dezvaluit pe-ndelete locurile lui preferate si am aflat unde dispare dintr-odata, cu un rucsac pe un umar. Dimineata, face plimbari pe plaja de la celalalt capat al insulei, unde este briza, apoi mananca foarte condimentat la Jungle Huts, apoi se odihneste, bea bere, mai ia o supa condimentata la Jungle Huts (eventual o salata de papaya cu calamar), se muta odata cu briza la pizzeria lui Luca de pe plaja Panka Noi, face niste cumparaturi si nici nu stii cand se face 9 seara, ora de culcare! Stie si afla tot ce se intampla pe insula, cunoaste toate preturile si, mai ales chilipirurile. Mi-a povestit ca vine de sase ani pe Bulone, ca jumatate de an sta aici si jumatate in Polonia. Are un cont gras in banca (strans cat timp a lucrat la o companie, prin Rusia), a avut o tinerete plina de succese sentimentale, dar toate astea au trecut. La 40 si ceva de ani, se multumeste sa leneveasca in tihna si sa aiba strictul necesar (doar cateva extra- beri). Intr-o dupa-amiaza, intors din turul lui insular solitar, mi-a dat o veste: Mok isi deschide bar.

Articol aparut in Adevarul de Weekend, 6-8 ianuarie 2012.

About the Author

0 Comments

Be the first to comment!