Royal-Silk-Holidays

Posted by:
Tags: , , , , ,
MG_01323

Koh Samui a fost locul in care ni s-a schimbat norocul. Partea a III-a a reportajului “Thailanda la bani marunti cu un bebe de 9 luni”

Foto: Bogdan Croitoru

Inca de la aterizare mi-am dat seama ca ni se schimbase norocul. Samui-ul are cel mai frumos aeroport pe care l-am vazut: micut, cochet, in aer liber. In plus: insula era invaluita in nori. Picura cand am coborat din avion. Adio, insolatie! La iesirea din aeroport am primit un sim de telefon local (True Move) gratuit. O convorbire locala costa 1,25 THB / minut. Una in Romania: de la 1,5 THB pe minut (scrie in prospect, dar eu am incercat si m-a costat in jur de 40 de THB/minut). Apelurite primite de oriunde: gratuite.

Am tras la Samui Island Resort, un hotel la 5 minute cu taxiul de aeroport. Hotel tot de 3 stele, dar cateva clase peste cel din Phuket. Camera (3200 THB / noapte) – spatioasa, cu un design placut: alb pe pereti, in contrast cu negrul de lac al mobilierului si podelelor de bambus. Ne-au adus si patut pentru Vladimir. Veranda, de peste 20 mp, are sezlong si masuta cu scaune. Vederea nu-i de vis, dar plaja e la numai 72 de pasi numarati. Ne-am cazat pe la 11 dimineata si am tras un pui de somn pana spre seara.

Cand ne-am trezit, am iesit la un restaurant local din apropiere, cu mesele chiar la sosea – The Dusk. Am comandat: 2 fresh-uri de portocale, 1 shake de banana, kiwi, ananas pentru Vladimir, 2 salate-coctail de creveti, orez cu fructe de mare foarte consistent, iar la desert, felii de pepene si ananas. Totul foarte bun. Nota de plata: 600 THB.

Am luat acces la Internet (300 THB /10 ore) si am inchiriat un motoscuter (500 THB / 2 zile). In mod normal costa 150 pe zi, dar pe tipii astia mi i-a recomandat o prietena din Samui: nu iau garantie pasaportul, au scutere mai bune, nu te ard daca mai cazi si le strici masinaria… Un francez pe care tocmai l-am cunoscut mi-a povestit ca a avut un mic accident zilele trecute – a lovit oglinda dreapta – si a trebuit sa plateasca o suprataxa de 1000 THB.

Un plin costa cam 100 THB si iti ajunge sa dai ocol insulei o data si jumatate. Benzina se vinde ca sucul, in tarabe pe marginea drumului, in sticle. Am dat o tura prin Chawang. La intoarcere m-a prins o ploaie torentiala. Ce bine e sa gonesti pe motoscuter prin ploaie cu picuri cat boabele de cafea!

Locuri mentionate in articol:

Samui Island Resort, Chaweng Beach, Koh Samui, Suratthani 84320, tel: (66- 077)231782-2, www.samuiislandresort.com.

The Dusk, 9/9 Moo 2, Bophut, Koh Samui, Suratthani, meewaya@hotmail.com

La drum

1 euro = aproximativ 42 THB

Viza turistica acordata romanilor e de 60 de zile.

La aterizare pe aeroportul Samui primesti un sim local gratuit. Ca sa suni in tara, formeaza mai intai 006040.

Da-ti ceasul inainte cu 5 ore.

Taxa pentru o extragere la ATM este de 150 THB.

Bogdan Croitoru fotografiaza frecvent pentru National Geographic si National Geograhic Traveler, atat in Romania cat si pentru editiile internationale ale acestor reviste.

About the Author

0 Comments

Be the first to comment!